„Aby žáci měli šanci na trvalý úspěch ve studiu, je nezbytné zapojit do dění ve školách i jejich rodiče,“ říká Monique Fletcher, která popisuje svoje zkušenosti z vytváření komunitní školy ve vyloučených lokalitách v Jižním Bronxu.
Populace Jižního Bronxu roste, především díky rezidentům, kteří jsou v USA noví. Dnes je v tamních školách 72 procent žáků hispánského původu a 26 procent Afroameričanů. Obě skupiny jsou nesmírně rozmanité a jejich zastoupení se na jednotlivých školách značně liší. Všichni účastníci vzdělávacího procesu se zde potýkají s řadou obtíží, například „úřední“ komunikace a způsob uvažování bývají obtížně pochopitelné i pro lidi, jimž angličtina nečiní zásadní potíže; objevuje se šikana afroamerické menšiny; některé komunity nerozumí tomu, čím se jejich děti ve vyučování a dalších aktivitách vlastně zabývají atd. Aby žáci měli šanci na trvalý úspěch ve studiu, je nezbytné zapojit do dění ve školách i jejich rodiče. To byl náš úkol, v němž jsme sice měli zkušené předchůdce v jiné části města, ale bylo nám jasné, že se – nejen jako nováčci – budeme potýkat i s jinými překážkami.
Jaké to byly překážky? A jak se s nimi v Bronxu vyrovnali? To si můžete přečíst v celém článku zde.
Článek originálně vyšel na České škole. Foto: Jakub Hrab