Podpořte aktivity
Nadace OSF

Podpořte aktivity
Nadace OSF

29.5.2017

Jak zapojit rodiče z vyloučených lokalit do spolupráce se školou

“Aby žáci měli šanci na trvalý úspěch ve studiu, je nezbytné zapojit do dění ve školách i jejich rodiče,” říká Monique Fletcher, která popisuje svoje zkušenosti z vytváření komunitní školy ve vyloučených lokalitách v Jižním Bronxu. 

moniquefletcher-8

Populace Jižního Bronxu roste, především díky rezidentům, kteří jsou v USA noví. Dnes je v tamních školách 72 procent žáků hispánského původu a 26 procent Afroameričanů. Obě skupiny jsou nesmírně rozmanité a jejich zastoupení se na jednotlivých školách značně liší. Všichni účastníci vzdělávacího procesu se zde potýkají s řadou obtíží, například „úřední“ komunikace a způsob uvažování bývají obtížně pochopitelné i pro lidi, jimž angličtina nečiní zásadní potíže; objevuje se šikana afroamerické menšiny; některé komunity nerozumí tomu, čím se jejich děti ve vyučování a dalších aktivitách vlastně zabývají atd. Aby žáci měli šanci na trvalý úspěch ve studiu, je nezbytné zapojit do dění ve školách i jejich rodiče. To byl náš úkol, v němž jsme sice měli zkušené předchůdce v jiné části města, ale bylo nám jasné, že se – nejen jako nováčci – budeme potýkat i s jinými překážkami.

Jaké to byly překážky? A jak se s nimi v Bronxu vyrovnali? To si můžete přečíst v celém článku zde

Článek originálně vyšel na České škole. Foto: Jakub Hrab

23.7.2019

Chceme vnášet do debaty o migraci fakta

„Naše organizace se od roku 2015 věnuje dobrovolnické humanitární pomoci uprchlíkům na tzv. Balkánské trase, kam vysílá dobrovolníky a materiální pomoc. Snažíme se téma také komunikovat zpět směrem do Česka …

Celý článek

27.6.2019

Výroční zpráva 2018

Minulý rok se nesl ve znamení spolupráce. Ať už se jedná o spolupráci s nadacemi, dárci, veřejnou správou, byznysem nebo občanskou společností. Spolupráce s veřejnými institucemi v projektu Náš stát …

Celý článek

27.6.2019

Dopady inkluzivní reformy: Cesty romských žáků ke vzdělávání

Společně s Danou Moree publikujeme další výzkum, který se týká dopadů inkluze v českém vzdělávacím systému a doporučení, která z toho plynou. Kvalitativní výzkum mapoval, jaké jsou dopady inkluzivní reformy …

Celý článek

20.6.2019

Grantová výzva – Otevřené informace

Vyhlašujeme otevřenou grantovou výzvu s názvem Otevřené informace v rámci našeho projektu Náš stát, naše data.  Více informací najdete v sekci GRANTY na našich webových stránkách.  Cílem grantové výzvy je …

Celý článek