Publikace
Jak hlavou prorazit zeď: O čtyřech lokálních advokačních kampaních
Advokační práce má mnoho podob a v textu, který leží před vámi, najdete čtyři příběhy kampaní na lokální úrovni. V jednotlivých kapitolách se dočtete, jak rodiče dětí s postižením prosadili v Praze novou odlehčovací službu komunitního typu, jak aktivní lidé…
Průzkum: Stav digitalizace v českém nezisku 2023
Téměř polovina českých neziskových organizací nemá zdroje na odpovídající hardware. Zastaralé počítače a další zařízení brzdí organizace ve využívání plného potenciálu moderních technologií a jejich práce se stává drahou a neefektivní. Vedoucí manažerky a manažeři často nemají znalosti a zkušenosti…
Případová studie: Samoregulační rada organizací pro fundraising (Maďarsko)
Neziskové organizace v Maďarsku zjistily, že spolupráce s firmami může obnášet víc, než jen žádosti o dary a děkovné dopisy. Od tradičních žádostí o finanční příspěvky se posunuly k budování silnějšího a strategičtějšího partnerství a vytvořily nabídku 55 různých programů,…
Případová studie: Asociácia nezávislých producentov (Slovensko)
Zástupci slovenského audiovizuálního průmyslu nastartovali debatu o spravedlivém odměňování umělců a autorů, museli si však nejdříve připustit fakt, že řešení si každý z členů představuje trochu jinak. “Naším cílem není to, abychom měli všichni stejné názory. Chceme vést debatu tak,…
Případová studie: Asociace organizací v oblasti vězeňství (Česko)
Členové Asociace organizací v oblasti vězeňství se po několika letech sjednotili v postoji ke svému strategickému partnerovi, Generálnímu ředitelství Vězeňské služby. Navázali s ním úspěšnou spolupráci a přinášejí důležitou radu: “Když chcete dosáhnout zlepšení vztahu s klíčovým partnerem, musíte řešit…
Případová studie: Amnesty International (Maďarsko)
Maďarská pobočka organizace Amnesty International měla dva hlavní cíle: rozšířit svou komunitu a navýšit počet pravidelných dárců. Zavedla proto tzv. emailové cesty, personalizovaný komunikační nástroj, který jim na základě zájmů lidí, s nimiž se propojili, umožnil, aby se všechny relevantní…
Případová studie: Nadace DEDO (Slovensko)
Nadace DEDO, jež se věnuje tématu bezdomovectví, postavila svou novou komunikační strategii na základě svých cílů a dat a rozhodla se cíleně nepoužívat osobní příběhy bezdomovců. Tato případová studie ukazuje, jak k tomuto závěru dospěli, jak pomocí fokusních skupin zjistili,…
Případová studie: Škola veřejného života (Maďarsko)
Maďarská organizace se vydala na výzkumnou cestu, aby lépe porozuměla tomu, jaký má dopad, kdo tvoří její komunitu dárců a účastníků jejích školení a co tyto skupiny považují za důležité v komunikaci organizace. Ke zjištění odpovědí na tyto otázky využili…
Případová studie: Pěšky městem (Česko)
Značka není jen logo, ale emoce. Pocit, že se můžete do něčeho zapojit, třeba přispět k tomu, aby se chůze ve vašem městě stala snazší a cesty do škol bezpečnější. Právě tento způsob uvažování vedl zavedenou organizaci Pražské matky k…
Případová studie: Medve Matek (Maďarsko)
Co se stane, když dosavadní offline akci převedete do online prostoru? Organizace Medve Matek díky tomu oslovila širší veřejnost a poprvé navázala přímý kontakt s rodiči a dětmi, zatímco dříve s nimi pracovala jen prostřednictvím učitelů.