Jak na systémové změny ve vzdělávání

Záměrem této studie je nabídnout seznámení s těmi, kdo se odhodlali k systémovým změnám v oblasti vzdělávání a reálně se do nich pustili. Jejich cesta byla do značné míry úspěšná, ale mnohdy byla lemována řadou neúspěchů. Ty jsou však neméně…

Systém v ne-systému aneb inkluze rok poté

Tento výzkum vznikl jako další střípek v mapování dopadů inkluzivních opatření přijatých v září 2016. K problematice přistupuje z kvalitativní perspektivy, a to proto, že v něm šlo především o zmapování konkrétních témat, která v terénu rezonují. Jeho cílem tedy…

Universal Periodic Review: Czech Republic

Nadace OSF společně s Open Society Justice Initiative připravila stínovou zprávu v rámci Všeobecného periodického přezkumu OSN (Universal Periodic Review) a jeho třetího kola, kterým Česká prochází v listopadu 2017. Zpráva se zaměřuje na nerovný přístup romských žáků ke kvalitnímu…

Prohlášení ze Salamanky

Český překlad průlomového Prohlášení ze Salamanky. Prohlášení, které česká vláda podepsala už v roce 1994, ale dosud nebylo přeloženo, podporuje inkluzivní vzdělávání. Vychází přitom z předpokladu, že děti se speciálními vzdělávacími potřebami mají mít přístup do běžných škol a vyzývá…

Sběrem dat ke spravedlivému vzdělávání

Může sběr údajů, jakými jsou data o etnickém původu dětí či typu jejich zdravotního postižení, zlepšit rovné příležitosti a spravedlnost v českém školství? A jak tato citlivá data sbírat a následně analyzovat? Nad těmito a dalšími otázkami diskutovali účastníci a…