Publikace Stronger Roots
Publikace na téma budování komunit příznivců
Případová studie: Amnesty International (Maďarsko)
Maďarská pobočka organizace Amnesty International měla dva hlavní cíle: rozšířit svou komunitu a navýšit počet pravidelných dárců. Zavedla proto tzv. emailové cesty, personalizovaný komunikační nástroj, který jim na základě zájmů lidí, s nimiž se propojili, umožnil,
Případová studie: Nadace DEDO (Slovensko)
Nadace DEDO, jež se věnuje tématu bezdomovectví, postavila svou novou komunikační strategii na základě svých cílů a dat a rozhodla se cíleně nepoužívat osobní příběhy bezdomovců. Tato případová studie ukazuje, jak k tomuto závěru dospěli, jak
Případová studie: Škola veřejného života (Maďarsko)
Maďarská organizace se vydala na výzkumnou cestu, aby lépe porozuměla tomu, jaký má dopad, kdo tvoří její komunitu dárců a účastníků jejích školení a co tyto skupiny považují za důležité v komunikaci organizace. Ke zjištění odpovědí
Případová studie: Pěšky městem (Česko)
Značka není jen logo, ale emoce. Pocit, že se můžete do něčeho zapojit, třeba přispět k tomu, aby se chůze ve vašem městě stala snazší a cesty do škol bezpečnější. Právě tento způsob uvažování vedl zavedenou
Případová studie: Medve Matek (Maďarsko)
Co se stane, když dosavadní offline akci převedete do online prostoru? Organizace Medve Matek díky tomu oslovila širší veřejnost a poprvé navázala přímý kontakt s rodiči a dětmi, zatímco dříve s nimi pracovala jen prostřednictvím učitelů.
Případová studie: KASPIAN (Slovensko)
Sdružení KASPIAN se podařilo proměnit své vztahy s firmami od pouhého dárcovství v dlouhodobá a flexibilní partnerství, díky kterým zlepšili kvalitu i svých vlastních služeb. Pracovníci sdružení KASPIAN našli způsoby, které vyhovují jak jejich potřebám, tak potřebám
Případová studie: INEX-SDA (Česko)
Jak oživit kontakty v databázi, které organizace dříve získala, ale pak s nimi dlouho nekomunikovala? Organizace INEX-SDA, která pořádá dobrovolnické workcampy, dokázala probudit svou komunitu “spících” příznivců díky úspěšné crowdfundingové kampani během pandemie COVID-19, a dále je
Constituency Building: Jak mohou neziskové organizace budovat okruh svých příznivců
Tato brožura shrnuje zkušenosti dárců a zástupců organizací občanské společnosti z Visegradských zemí, jak posilovat vztahy organizací s veřejností a zapojovat lidi do své práce.
Případová studie: Centrum paliativní péče (Česko)
Centrum paliativní péče spustilo úspěšnou crowdfundingovou kampaň na vývoj a šíření konverzační karetní hry o konci života. Díky kreativnímu přístupu a pečlivě naplánované kampani se organizaci podařilo nejen zvýšit povědomí o tomto obtížném tématu, ale
Budování komunit pro neziskovky
Tato příručka přináší praktické rady všem organizacím, které chtějí kolem sebe vytvářet silnou komunitu příznivců. Poradí, jaké výzkumné metody použít, abychom své příznivce lépe poznali, jak vytvořit účinnou komunikační strategii či jak uspořádat úspěšnou crowdfundingovou
Publikace na téma transverzální spolupráce
Případová studie: Samoregulační rada organizací pro fundraising (Maďarsko)
Neziskové organizace v Maďarsku zjistily, že spolupráce s firmami může obnášet víc, než jen žádosti o dary a děkovné dopisy. Od tradičních žádostí o finanční příspěvky se posunuly k budování silnějšího a strategičtějšího partnerství a vytvořily nabídku 55
Případová studie: Asociácia nezávislých producentov (Slovensko)
Zástupci slovenského audiovizuálního průmyslu nastartovali debatu o spravedlivém odměňování umělců a autorů, museli si však nejdříve připustit fakt, že řešení si každý z členů představuje trochu jinak. “Naším cílem není to, abychom měli všichni stejné názory.
Případová studie: Asociace organizací v oblasti vězeňství (Česko)
Členové Asociace organizací v oblasti vězeňství se po několika letech sjednotili v postoji ke svému strategickému partnerovi, Generálnímu ředitelství Vězeňské služby. Navázali s ním úspěšnou spolupráci a přinášejí důležitou radu: “Když chcete dosáhnout zlepšení vztahu s klíčovým partnerem, musíte
Jak spolupracovat s odlišnými partnery
Každá nevládní nezisková organizace, která usiluje o určitou systémovou změnu ve společnosti, si dříve či později uvědomí, že potřebuje začít víc mluvit nebo dokonce spolupracovat s lidmi z jiného sektoru nebo prostředí. Tato příručka z dílny think-tanku Glopolis
Některé další publikace v angličtině najdete na anglické verzi webu Nadace OSF, například Shrnutí evaluace, dopadu a výsledků programu Stronger Roots v roce 2019-2022.